פינוי אגרנות כפייתית

פנוי דירה זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לפינוי דירות!

פינוי אגרנות כפייתיתיש אנשים שפשוט חייבים לאסוף חפצים שנקראים אגרנים. לא קשה לזהות אותם: הבית שלהם יכיל אינספור פריטים מכל סוג, רבים מהם חסרי שימוש לחלוטין. דבר זה מכונה "אגרנות כפייתית", והוא בעיה נפשית של ממש. עקב כך, הרי שלעיתים, מכל סיבה שהיא, על האספן להיפטר מחלק ניכר מהחפצים שאסף במהלך השנים, או אפילו לבצע פינוי דירות של אגרנים.

משימה בלתי אפשרית? בהחלט לא. ועדיין, יחסית לפינויי דירה מסוגים שונים, כאן עומד אתגר שאינו פשוט כלל- הן מבחינה טכנית והן מבחינה רגשית. למרבה המזל, אנו מנוסים בפינוי חפצי אספנים, ונסייע לכם לעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר.

על הקשר שבין אגרנות כפייתית לאובססיה

אגרן כפייתי, המתבטאת באיסוף אובססיבי של חפצים מכל סוג, היא תופעה שהופכת לחמורה יותר ככל שהשנים עוברות. ניתן למצוא לה גורמים רבים, דוגמת הפרעה נפשית או טראומה קודמת, וכן השלכה מורכבת אחת: החשש ממחסור. תהא הסיבה לכפייתיות אשר תהא, היא עלולה להביא לנתק של ה"אספן" מסביבתו הקרובה, לעיתים עד פיתוח פרנויה ממנה. מה שנוגע לא פחות לענייננו, הוא שדירות מסוג זה מצריכות מאמצים אדירים בפינוי.

יש לזכור כי האספנות הכפייתית נותנת את אותותיה בעיקר על דירתו של האדם. כאשר זו עמוסה בפריטים, מהווה היא קרקע פורייה להצטברות של אבק למכביר, כמו גם מזיקים שונים המסכנים את בריאותו של כל מי שנמצא שם. הבעיה היא שחלק ניכר מהפריטים האלה, אם לא כולם, אינם בכלל אמורים לשמש את האדם בזמן כלשהו – איך ניתן, אם כן, לגרום לו לוותר עליהם?

מי יזמין את פינוי אספנות כפייתית?

מכיוון שהאגרנות הכפייתית נחשבת להפרעה נפשית אשר קשה מאד להתגבר עליה, הרי שכמעט לעולם האדם הסובל ממנה הוא לא זה אשר ייזום את הפינוי. תחת זאת, יהיו אלה לרוב בני משפחה או מכרים, אשר יקחו את המושכות לידיים וינסו להחזיר את המצב לנורמה. במצב כזה, ברור כי הדבר ייעשה בניגוד ל"רצונו" של האספן, ולעיתים גם בצו של גורמי הרווחה למיניהם.

פינוי אגרנות כפייתית מתבצע לא פעם כאשר האדם עובר למוסד אחר, או לחילופין נפטר, חלילה. כך, כששאיריו מקבלים דירה עמוסת פריטים כירושה, הם מבינים כי כמעט לאף פריט בתוכה לא יימצא שימוש של ממש, ושנדרש לבצע פינוי מאסיבי של תכולתה.

הפן הרגשי של פינוי אגרנות כפייתית

כאשר מבצעים פינוי דירות אגרנים של אנשים הסובלים מתופעות של אגרנות כפייתית, אנחנו נכנסים לשדה משחק שבו חשוב לנהוג בזהירות המרבית. אדם אשר אסף מאגר שלם של רהיטים, עיתונים, בגדים או חפצים מכל סוג, בוודאי שלא ישמח אפילו לשמוע על האפשרות של פינויים מהדירה. ועדיין, לעיתים הדבר הכרחי – חשבו, שוב, על מעבר דירה. או על מצב שבו היא כבר יוצאת משליטה.

אנחנו מלווים את האספן לכל אורך הדרך. נעבור יחדיו על כל פריט ופריט, מתוך מטרה להשאיר בדירה רק את אלה שיש להם שימוש באמת. היות ובמקרים רבים מה שמביא לבעיה הנפשית הזו מלכתחילה הוא הרגשת בדידות, נהיה שם עבור האספן, ונסייע לו להתמודד עם המצב החדש. אנשינו פועלים בכל משימה ברגישות המקסימלית, על אחת כמה וכמה כאשר המדובר הוא באספנים כפייתיים.

הפעולות המשלימות של הפינוי

חשוב להדגיש כי במקרה של פינוי דירה של אספנים כפייתיים, נדרש עוד יותר להקפיד על השבתה למצב הרצוי, גם לאחר הפינוי. כפי שכבר רמזנו, דירות מסוג זה כוללות בתוכן פוטנציאל עצום לפגיעה בכל מי שמתגורר בה. יחד עם הוצאת הרהיטים שאינם חיוניים מתוכה, אנו מציעים גם שלל שירותים משלימים: ניקיון, הדברה, חיטוי וכיוצא בזה.

רק כך ניתן להוציא את כל הפריטים שנצברו בדירה ממנה, מתוך תקווה כי ייקח זמן רב עד שהדירה תתמלא מחדש, אם בכלל.

פינוי אגרנות כפייתית
שמעון מנחם
שמעון מנחם

שמעון מנחם, מנהל ומייסד המרכז לפינוי דירות. חברתנו מתמחה בשירותי פינוי דירה במגוון המצבים השונים ומציעה פתרונות בהתאמה אישית, המאפשרים לבצע פינוי דירה בצורה הנוחה, היעילה והמתאימה ביותר עבורכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!