פינוי דירה שכורה: להיפטר בקלות מתכולת הדירה!

פנוי דירה זה לא משחק! בחרו נכון – המרכז לפינוי דירות!

פינוי דירה שהושכרה
פינוי דירה שהושכרה

דירה שהושכרה ולאחר תום תקופת השכירות הושארו בה חפצים או שהיא זקוקה לשיפוץ כללי בטרם תושכר שוב, צריכה לעבור 'טיפול' יסודי. פינוי דירה שכורה כולל החפצים והריהוט שנשאר בה, שיפוץ או צבע, אם צריך, ניקיון כללי וכדומה.

כיום נהוג לשכור חברה המתמחה בביצוע פינוי דירות על מנת שתבצע את החלק הראשון בסדר המטלות הללו – פינוי כל הריהוט והחפצים שנותרו בדירה – פינוי דירה שכורה.

חברות פינוי דירה שכורה עושות את העבודה, בדרך כלל, בתמורה לקבלת הריהוט ושאר החפצים. לרוב, הם יוצעו למכירה כמוצרי יד שניה וזה, למעשה, יהיה הרווח של החברה המפנה. גם הריהוט שאינו נמכר יפונה מהדירה במסגרת עסקת הפינוי.

יש חברות המבצעות גם את פעולות הניקוי וההכנה של הדירה לשוכר הבא. במסגרת פעולות אלו ינקו הפועלים את המבנה ניקוי ייסודי, יבצעו הדברה מקצועית, אם קיים צורך הם יצבעו את הדירה ויסיידו אותה ויש המגדילים לעשות ומציעים גם שיפוץ כללי.

שלבי פינוי דירה שכורה

פינוי דירה שכורה מתבצע במספר שלבים. הראשון הוא שלב המיון. במהלכו נבחנים הפריטים הקיימים בה ומתקבלות החלטות מה לעשות בהם. בשלב זה תתבצע בדיקה יסודית ובעקבותיה יוחלט אלו חפצים ראויים למכירה ואלו ימצאו את עצמם בפח האשפה.

יש מצבים שבעל הדירה אינו מעוניין למסור פריט זה או אחר בשל קשר רגשי כדומה. החלטות אלו בעייתיות. מומחים העוסקים בתחום ממליצים לא להרבות בשיקולים הנובעים מקשרים רגשיים עם חפצים מאחר והדבר מקשה על המשימה כולה.

מאחר והשלב הראשוני עלול להיות קשה בגלל הצורך להחליט מה למסור או לזרוק ומה להשאיר, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בעת ביצועו ולקבל את ההחלטות מתוך שיקול דעת הגיוני נטול רגשות חסרי חשיבות. כמובן שבמצבים שהערך הסנטימנטלי של החפץ הוא גדול במיוחד, כמו למשל פריט שניתן במתנה מאדם אהוב שהלך לעולמו, המלצה זו אינה רלוונטית.

לאחר שהוחלט מה ייעשה בריהוט ושאר החפצים המצויים בדירה, על החברה המפנה להחליט גם איזה כלי רכב יידרש לביצוע הובלת הרהיטים. אם מדובר בריהוט כבד ומסורבל בכמות גדולה, תידרש לכך משאית המסוגלת להכיל מטען גדול. לצורך פינוי לכלוך ופסולת חסרת תועלת די בכלי רכב מסחרי כמו טנדר פתוח.

פעולות נלוות

השלב השני מתחיל כאשר הדירה ריקה מחפצים. כעת ניתן לבדוק באופן יסודי מהם הנזקים הקיימים בה ואלו פעולות נדרש לבצע על מנת להביאה למצב שבו ניתן להשכירה שוב. יש חברות המתמחות בפינוי דירות המבצעות פעולות נוספות כמו שיפוץ ייסודי, הדברה, צבע וניקיון. אחרות תמלצנה על בעלי מקצוע שיעשו את העבודה.

כך או כך בעת ההחלטה על ביצוע עסקת הפינוי רצוי לקבוע גם האם מגוון הפעולות הנלוות לפינוי תבוצענה על ידי החברה המפנה או על ידי בעלי מקצוע אחרים. כמובן שחברה המבצעת גם את שאר הפועלות הנחוות שהוזכרו לעיל, תגבה שכר עבורן ולא תסתפק רק בקבלת הרהיטים ללא תשלום.

חישוב העלויות פינוי דירה שכורה

כפי שנאמר לעיל, יש חברות המסכימות לבצע פינוי דירה שכורה ללא כל גמול כספי למעט קבלת הרהיטים והחפצים המיועדים לפינוי. הרווח של החברות הללו מגיע ממכירת הפריטים הללו לסוחרים וחנויות יד שניה. פינוי מהסוג הזה לא יהיה יעיל במיוחד אם קיימים בדירה חפצים שאינם ברי מכירה אך יש להוציאם ממנה. כמובן שגם את הפסולת והאשפה, אם ישנם, לא יפנו בעסקה כזאת.

חברות גדולות ואמינות מציעות, נוסף לפינוי הריהוט, גם פעולות שיפוץ, צביעה, ניקוי והדברה. עבור תוספות אלו הן גובות תשלום נוסף הכלול במסגרת עסקת הפינוי כולה. חשוב לשים לב לפרטים הרשומים בחוזה הפינוי כדי להימנע מאי הבנות בשלבים מאוחרים יותר.

ראו גם:

טיפים לפינוי דירה

שמעון מנחם
שמעון מנחם

שמעון מנחם, מנהל ומייסד המרכז לפינוי דירות. חברתנו מתמחה בשירותי פינוי דירה במגוון המצבים השונים ומציעה פתרונות בהתאמה אישית, המאפשרים לבצע פינוי דירה בצורה הנוחה, היעילה והמתאימה ביותר עבורכם.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!